Cum organizezi un Giveaway pe Instagram – Tot ce trebuie sa stii!

M-am hotarat sa vorbim despre un subiect foarte controversat si anume giveaway-urile pe Instagram. Porbabil ca deja ai vazut aceasta practica pe conturile tale preferate. Daca te gandesti sa organizezi un giveaway pe Instagram in viitorul apropiat, iti recomand sa citesti acest articol.

Vom discuta despre ce inseamna sa organizezi un astfel de concurs, daca merita sau nu, si ce poti castiga ca si creator de continut in urma lui. Stiu ca este un subiect despre care nu vorbeste foarte multa lume si de aceea vreau sa fiu foarte deschisa cu tine.

De-a lungul anilor am organizat cateva astfel de concursuri, si din banii proprii si cu ajutorul unor sponsori. Uneori au mers bine, alteori nu. Am analizat ce am facut bine si ce trebuia imbunatatit si am ajuns la niste concluzii care sper sa te ajute sa organizezi un concurs pe Instagram care sa aiba un succes rasunator.

Pentru inceput, hai sa vedem ce inseamna mai exact un “giveaway”.

1. Ce este un giveaway?

Cred ca termenul de “giveaway” desi este in limba engleza, ar trebui sa fie inclus in Dex. Este un cuvant foarte des folosit si, daca ar fi sa il traducem in limba romana, giveaway inseamna concurs sau tombola. Este folosit mai ales atunci cand vine vorba despre concursurile pe Instagram.

Aceste giveaway-uri sunt organizate fie de vedete, business-uri, sau persoane obisnuite pe platforma Instagram. De obicei, organizatorul posteaza o imagine peste care scrie “Giveaway” si care este premiul concursului. In caption, adica descrierea imaginii, sunt trecute conditiile de participare. Acestea variaza de la concurs la concurs, in functie de targetul si scopul concursului.

Unii organizatori vor sa isi creasca pagina de Instagram prin giveaway, altii vor mai mult awareness iar altii pur si simplu vor sa ofere un premiu audientei lor. Indiferent de scop, aceste tombole pe Instagram tind sa atraga multi participanti, mai ales daca premiul este unul consistent.

Cand vine vorba de premiu, putem vorbi despre un obiect sau o experienta. Poate fi vorba despre o carte, un telefon sau o excursie.

2. Cum organizezi un giveaway pe Instagram?

Daca te gandesti sa organizezi un astfel de concurs pe Instagram, iti recomand sa alegi cu mare grija premiul si persoanele/ brandurile cu care te asociezi. Hai sa le luam pe rand.

Cum alegi premiul unui giveaway pe Instagram

Este foarte important ca premiul sa aiba legatura cu nisa ta. Spre exemplu, daca ai un cont de Instagram despre travel, ai putea sa faci un giveaway in care sa oferi o excursie sau cateva nopti de cazare la un hotel. Daca ai un cont de Instagram despre lifestyle, poti da cadou produse cosmetice sau electronice.

Este important ca premiul sa aiba legatura cu ceea ce postezi tu in mod normal pentru ca fiecare premiu atrage un anume tip de participanti la giveaway. Spre exemplu, daca oferi o excursie, vor participa oameni care calatoresc. Acei oameni vor fi interesati pe viitor de continutul pe care il vei posta si sansa sa iti dea unfollow dupa terminarea giveawayului este mult mai mica.

Daca tu ai un cont de travel si oferi cadou un Iphone, in concurs vor intra mai multe categorii de oameni. Probabil ca multi dintre ei nici nu sunt interesati de calatorii in general. Astfel, te vei alege cu niste followeri care nu sunt interesati de continutul tau, care nu vor interactiona cu postarile tale si care, cel mai probabil, iti vor da unfollow la un moment dat.

Cum alegi persoanele/ brandurile cu care te asociezi

De cele mai multe ori, giveawayurile sunt realizate impreuna cu alti creatori de continut si sunt sponsorizate de un anumit brand. Brandul practic ofera premiul si, in schimb, isi creste contul de Instagram. Cum? Organizatorul, aka creatorul de continut care posteaza giveawayul, include in regulile concursului faptul ca oamenii trebuie sa dea follow brandului pentru a se inscrie in giveaway.

Cand alegi sa te asociezi cu un anume brand pentru un giveaway, fa putin research inainte. Asigura-te ca brandul este de incredere si ca va oferi premiul la final.

Daca vrei sa faci un giveaway impreuna cu alti creatori de continut, iti recomand sa alegi oameni care activeaza in aceeasi nisa ca si tine. Daca esti pe zona de food, alege Instagrammeri din aceeasi sfera. Ce se va intampla practic este ca voi va veti transfera followeri de la unul la celalalt. Este important ca oamenii sa fie interesati de continutul tau si sa interactioneze cu el pe viitor.

3. Care sunt regulile unui giveaway pe Instagram?

In general, conditiile de participare sunt stabilite de catre organizator. Ele pot include sa dai follow unui anume cont, sa share-uiesti giveaway-ul pe stories, sa dai like postarii unde este anuntat giveawayul sau sa dai tag unor prieteni in comentarii. In general, regulile sunt destul de standard, astfel ca participantii sunt obisnuiti cu ele.

Ceea ce iti recomand atunci cand organizezi un giveaway pe Instagram, este sa stabilesti regulile in functie de scopul giveaway-ului. Spre exemplu, daca iti doresti sa iti creasca contul, neaparat trebuie sa incluzi ca regula sa iti dea lumea follow. Daca vrei sa trimiti followeri catre brandul care sponsorizeaza giveawayul, trebuie sa incluzi ca lumea sa dea follow brandului respectiv.

O regula de care eu tin cu dintii atunci cand organizez un giveaway este ca lumea sa dea like si save la postarea in care este anuntat concursul. Tin la aceasta regula deoarece like-ul si save-ul sunt doua semnale puternice de engagement care ii spun Instagramului ca postarea mea este buna. Deci, Instagramul o va arata la mai multa lume ceea ce inseamna mai multi participanti la giveaway.

Cand vine vorba de tag-uit oameni in comentarii, exista mai multe strategii. Poti sa incluzi ca regula ca participantul sa dea tag la unul, doi sau mai multi prieteni. Poti sa il lasi sa dea un singur comentariu, sau mai multe. Parerea mea este ca daca iti doresti sa iti cresti contul de Insta, trebuie sa lasi participantii sa dea cate comentarii vor. Astfel vor afla mai multi oameni de concurs.

Exemplu giveaway

4. Cum alegi castigatorul unui giveaway pe Instagram?

In primul rand, daca organizezi un giveaway impreuna cu un brand, trebuie sa discutati despre cine va alege castigatorul, tu sau brandul? Partea buna este ca nu e nevoie sa alegi manual un castigator. Sunt multe site-uri in care pur si simplu introduci link-ul postarii de pe Instagram si se va alege aleatoriu un castigator.

Spre exemplu, am folosit Simpliers de cateva ori si am fost foarte multumita. Acest tool este foarte usor de folosit si intreg procesul este super rapid.

Recomandarea mea este sa inregistrezi extragerea si sa o posteazi la stories. Oamenii vor sa vada ca extragerea nu a fost fraudata in vreun fel. Te va ajuta sa oferi incredere urmaritorilor tai.

5. Iti poti creste numarul de urmaritori cu un giveaway?

Raspunsul este – DEPINDE. Depinde de premiu, de cat de bine merge giveaway-ul, de persoanele cu care te asociezi. Scopul giveaway-urile este acela de a-ti creste numarul de urmaritori insa nu mereu se intampla acest lucru.

Este important sa ai grija la toate aspectele mentionate mai sus atunci cand organizezi un concurs pe Instagram, pentru a-ti maximiza sansele de a-ti creste contul. Desi giveaway-urile sunt o modalitate rapida de a creste un profil de Instagram, eu sunt de parerea ca cea mai buna metoda este cea organica. Pentru asta, am scris un intreg articol, in care am inclus 10 sfaturi pentru a-ti creste contul de Instagram rapid si organic.

6. Concluzie

Stiu ca giveaway-urile sunt la moda pe social media. Cred ca nu exista zi fara sa intru pe Instagram si sa vad un giveaway. Daca vrei sa iti cresti contul de Instagram, iti recomand sa incerci sa faci acest lucru organic. Nu cred ca giveaway-urile sunt solutia pentru o crestere sustinuta, de lunga durata.

Totusi, daca alegi sa organizezi un concurs pe Instagram, sunt sigura ca sfaturile de mai sus te vor ajuta. Nu uita sa ma urmaresti pe Insta!

Aurelia Teslaru

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.